Magnolia knoppar

20150415_102511 (3)   20150415_102511

Passerade dessa på morgon promenaden.

20150415_111627 (4)

När jag kom hem var gräsmattan full av Bergfinkar. En av mina favoriter med sina vackra färger.

Om Minton

Lille Minton, trädgård o hobby
Det här inlägget postades i Sensommar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Magnolia knoppar

  1. Lena skriver:

    Magnolia är ju så vackra, både som knoppar och utslagna.

    Liked by 1 person

  2. sussiejoh65 skriver:

    Det händer så mycket i naturen nu, en underbar tid!

    Gilla

  3. Jag skriver:

    Jag tror att jag genast ska gå och inhandla en magnolia!

    Gilla

  4. lenaericsson skriver:

    Magnolia skulle jag också vilja ha! Jag gissar att jag måste flytta först bara…

    Gilla

  5. susaboet skriver:

    Härligt med magnoliaknoppar…

    Gilla

  6. Magnolia är så vacker. Det är något speciellt när den slår ut. Då är det vår på riktigt.

    Gilla

  7. Leya skriver:

    Inte mycket slår en magnolia! Bergfinkar har jag inte haft några i år i trädgården – de är verkligen vackra. Här kommer de bara om det är snö och kallt, vilket det inte var den här vintern hos oss…

    Gilla

  8. Minton skriver:

    Dom brukar komma nu på våren och då är det mängder. Sen försvinner dom.

    Gilla

  9. natuurfreak skriver:

    sehr schön

    Gilla

Kommentera

