Lite små kryp

Några flygande insekter . Nyckelpiga och Nässelfjäril är jag bekant med. Men sländan och strecket är inte bekanta

Kanske en Leopardsnigel. Den lille grön gynnaren vet jag inget om.

Om Minton

Lille Minton, trädgård o hobby
Det här inlägget postades i Insekter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Lite små kryp

  1. Replicant Core skriver:

    Härlig bildserie med småkryp.

    Liked by 1 person

  2. Prästkrage skriver:

    Det var ju, som jag skrev tidigare, det finns kryp över allt. Det gäller bara att vänta ut dem.
    Svante

    Gilla

  3. Lena skriver:

    Fina små kryp du fångat!

    Gilla

  4. sussiejoh65 skriver:

    Småkryp gör sig bra på bild 🙂

    Gilla

  5. Kristallina skriver:

    Himla fina småkryp! Snigeln är nog en Stor Trädgårdssnigel och den lilla gröna kan vara en bärfis.

    Gilla

  6. Minton skriver:

    Den lilla gröna är en Grön bärfis som ännu är i ”larvstadie”.
    Tack Svante nu vet jag .

    Gilla

  7. Jag skriver:

    Vackert med en gyllene slända! En liten babybärfis har du fotat, som du ju vet vid det här laget. Strecket är en stekel av något slag. Kul att du också har blivit intresserad av småkryp och delar med dig i fina bilder! Bra med de små som ju ser allt. Min sommarflicka bar in en grön bladlus en gång för att jag skulle fota den!

    Gilla

    • Minton skriver:

      Tack. Jag har blivit så fascinerad av insekter och Macro bilder sen jag började med bloggen. Åker till St Petersburg på onsdag och hoppas på många foton.

      Gilla

      • Jag skriver:

        Och vad härligt, jag blir avundsjuk! Där var jag sist i min gröna ungdom, över nyår en vecka. Förresten var min morfar ryss, men han flydde till Finland.

        Gilla

  8. Minton skriver:

    Det kommer säkert bilder när jag kommer hem. Sköt om dej

    Gilla

  9. Den gröna tycker jag var stentuff. 🙂 Småkryp kan vara riktigt fint på bilder. Trevlig helg.

    Gilla

  10. lenaericsson skriver:

    visst är det lite kul att när man går närmare och fotar insekter så blir det både lite mer otäckt ibland, men också lite mer….Ja man blir intresserad och vill veta mera! Till slut känns det rätt normalt hur de ser ut i närbild. 🙂 Fina bilder!

    Gilla

  11. natuurfreak skriver:

    What a lot of beautiful pictures

    Gilla

Kommentera

