SNART

Om Minton

Lille Minton, trädgård o hobby
Det här inlägget postades i 2016, Vårvinter. Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till SNART

  1. Antonia skriver:

    Helt klart starka individer. 🙂

    Liked by 1 person

  2. Rupali skriver:

    Wow, so early.

    Gilla

  3. Lena skriver:

    Idag känns det väldigt nära. Här är det rena aprilvädret idag!

    Gilla

  4. Replicant Core skriver:

    Nu börjar det hända saker. 🙂

    Gilla

  5. Prästkrage skriver:

    Alltid kul med de första tecknen, hoppas att de klarar sig fram till blomning. Här har det som varmast varit -4 grader, men när jag var ute på morgonpromenaden var det -11,5, så det blev inga bilder alls då. Nu är det kallt igen -9.8 grader, så det blir nog en kall natt.
    Svante

    Gilla

  6. Åse skriver:

    Ljuvligt !

    Gilla

  7. sussiejoh65 skriver:

    Det rör på sig i naturen, så härligt 🙂

    Gilla

  8. Härligt 🙂 Vår på gång. Såg några snödroppar och vintergäck i någons trädgård på min promenad idag . Blev inget foto. Kunde ju inte gärna gå in och fota där precis. I min egen trädgård har jag inte sett några ännu.

    Gilla

    • Minton skriver:

      Jag blev varm inombords när jag såg dessa. Minton älskar att gräva upp mina lökar så jaj planterade ca 120 st i höstas. Fick dubbel lev i höstas utan att behöva betala därfö så många.

      Gilla

      • Det var väldigt många. Vilken tur du hade som fick extra många. Var beställer du? Jag har köpt i butik och nästan inga kommer upp. Det är så tråkigt. Att rådjuren äter på krokus och tulpaner vet jag men vart mina snödroppar och vintergäck tar vägen förstå jag inte. De kommer ju inte ens upp.

        Gilla

      • Minton skriver:

        Jag brukar skicka efter lökar på Odla.nu och har alltid varit nöjd. Du får dom färska inga som legat och torkat i butiken

        Liked by 1 person

  9. Znogge skriver:

    Vilka goda och hoppfulla tecken!

    Gilla

  10. Jag skriver:

    Mysig med de första. Det tål ju lite bakslag också.

    Gilla

  11. Kristallina skriver:

    Härligt! Jag vill ha mera 😀 Då kan hoppet om våren lever vidare. Tack för det Anki!

    Liked by 1 person

  12. natuurfreak skriver:

    To me spring may begin..to much rain and always dark weather

    Gilla

Kommentera

