Vårblommor

Nu börjar det komma lite i rabatterna. Det är så ljuvligt.

Om Minton

Lille Minton, trädgård o hobby
Det här inlägget postades i 2016, blommor, Vårvinter. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Vårblommor

  1. Replicant Core skriver:

    Härligt!
    Själv har jag ingen trädgård. Jag får hålla koll på vad som händer på kommunal mark. Klart man kan smyga in hos villaägare och kolla läget. 😉 Om någon vecka skall jag ta en tur till vår Stadspark och kolla läget. Här kom det under natten ett par centimeter blötsnö. Men eftersom vi har runt 7 plusgrader, är den redan borta.

    Liked by 1 person

  2. gladjestunder skriver:

    Så härligt att se. Våren är på gång….

    Liked by 1 person

  3. natuurfreak skriver:

    We have to wait but real spring will come

    Gilla

  4. Kristallina skriver:

    Tack för det, Anki! Det är precis vad jag behöver 😀

    Gilla

  5. Jag skriver:

    Så härligt med fina vårprimörer i form av blommor! Irisens blåa färg,… mmmmm… och aklejans vackra rosenliknande vårblad, dem älskar jag bara. Måste ut och kolla hur snödropparna har artat sig men här är för andra dagen i rad totalt grått, inget fotoljus. Fina vårbilder, tack för dem!

    Gilla

  6. Minton skriver:

    När vi gick ut morgonturen var det vitt. Usch det var inte roligt. Nu är det borta och jag har varit på Vårmarknad i Växjö. Massor med mini penseer, påskliljor, krokus och andra vårblommor. Det var så ljuvligt. Ha en skön eftermoddag.

    Gilla

  7. annicaaktiv skriver:

    Oj kommer de redan nu, här är snö än. Otroligt att naturen kan skilja sig så mycket i vårt lilla land 🙂

    Gilla

    • Minton skriver:

      Ja det är stora skillnader. Är från Skåne och där blommar det överallt. Här i Småland är det lite senare och när jag bodde i Göteborg kunde det skilja 2-3 veckor på vår och höst. Ha en bra dag 🙂

      Liked by 1 person

  8. susaboet skriver:

    Härligt att se… men nu är det vinter igen… Klappa på Minton från Mio och mig!

    Gilla

Kommentera

