Ny hyresgäst i trädgården

Den här lilla gynnaren bygger bo i mina trädgårdsland. Har letat i
min insektsbok och tror det är Gnistsandbi. Rätt eller fel.P1000983 (2)

Om Minton

Lille Minton, trädgård o hobby
Det här inlägget postades i 2016, Insekter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Ny hyresgäst i trädgården

  1. Prästkrage skriver:

    Gillar bilden, men kan inte hjälpa dig med artbestämningen av biet. Det skulle kunna vara ett Rött Murarbi, men jag är osäker. Det finns så många, som liknar varandra.
    Svante

    Gilla

  2. Replicant Core skriver:

    Fin bild.
    Tyvärr är jag jätte dålig på flygfän. Han liknar dock Ragnar. Han bodde hemma hos mig förra våren. 😉
    Ha en fortsatt fin söndagskväll.

    Gilla

  3. Kristallina skriver:

    Froggy verkar undra vad som har landat mitt på pannan 😉 Fin bild av den lilla krabaten och jag är inte heller bra på bin.

    Liked by 1 person

  4. Antonia skriver:

    Bara de trivs ihop. 😀

    Liked by 1 person

  5. susaboet skriver:

    Fin bild! Vad säger Milton?

    Gilla

  6. natuurfreak skriver:

    Well done.Good Photography

    Liked by 1 person

  7. Jag skriver:

    Det är mycket som flyger och far nu. Hos mig är det bamsiga humlor som även tar sig in i huset när altandörren står öppen. Det känns som om det mesta vaknade till ordentligt idag. Vacker bild med matchande färger!

    Gilla

    • Minton skriver:

      Ja nu har allt vaknat och även jag. Det är så skönt att vara som vanligt. Inspirationen flödar och orken är bättre. Det finns så mycket roligt att göra i min lilla trädgård och växterna jag planterade i fjor titta fram.
      Hoppas du har piggnat till också.
      Kram Anki och Minton

      Gilla

  8. Jag hade sagt upp hyreskontraktet. 🙂
    Kram Bosse Bisats

    Gilla

Kommentera

