Nävor

Nu börjar mina favorit blommor slå ut.
Nätnävan med vita blommor och blå ådring
Plenum Caeruleum dubbel blå
Den rosa  är en silkesnäva

Om Minton

Lille Minton, trädgård o hobby
Det här inlägget postades i 2016, blommor, Nävor. Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Nävor

  1. Prästkrage skriver:

    Skönt att det växer fina blommor, som du får fina bilder på, som vi andra får titta på.
    Svante

    Gilla

  2. Replicant Core skriver:

    Jag är helt borta när det gäller blommor och deras namn. Vet ungefär hur en tulpan ser ut. 😀
    Underbart vackra bilder.

    Gilla

    • Minton skriver:

      Det är inte lätt med alla blomnamn. Jag är väldigt förtjust i Nävor så därför kan jag namnen Skriver upp för att komma ihåg minnet är inte bra vid min ålder.
      Tack för berömmet.

      Liked by 1 person

  3. Rupali skriver:

    beautiful!

    Gilla

  4. Kristallina skriver:

    De är enastående vackra. Hade bara enfärgade på tomten. Härliga bilder!

    Gilla

  5. natuurfreak skriver:

    Magnificent flower photo’s.

    Gilla

  6. Leya skriver:

    Jag har ett par nävor i trädgården…jag tror att den ena heter Himalaya, men vet inte om jag kommer ihåg rätt. Lila blå med nerver i cerise/lila. Mycket vacker. Den blommar inte förrän senare i sommar. Jättefina bilder.

    Gilla

  7. Minton skriver:

    Det finns en som heter Praktnäva på svensk och Geranium Himalayense som är blåviolett med röda nerver. Finns i flera varianter och jag har den med dubbla blommor.

    Gilla

  8. sussiejoh65 skriver:

    Åhh, vad fina 🙂

    Gilla

  9. Vackra blombilder. Maj är underbar. 🙂
    Kram Bosse

    Gilla

  10. John skriver:

    Jättefina foton du tagit på de vackra blommorna! 🙂 Detaljrika med .

    Gilla

  11. storstadsnatur skriver:

    Så fina ådringar på dina nävor.

    Gilla

  12. Jag skriver:

    Jättefina bilder på nävorna. Jag har en blodnäva för bladens höstfärger – men hos mig vill den inte rodna!

    Gilla

Kommentera

