Skåne och Österlen

Åhus är den skånska östkustens främsta besöksmål. Här finns en välbevarad idyll med smala, slingrande medeltida gator och ett torg som räknar traditioner tillbaka till medeltiden.

Det fanns så vackra dörrar på dom små husen.

Om Minton

Lille Minton, trädgård o hobby
Det här inlägget postades i Natur. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Skåne och Österlen

  1. natuurfreak skriver:

    Beautiful pictures.

    Gilla

  2. Antonia skriver:

    Det ser verkligen mysigt ut. Folktomt och skönt. Gillas. Undrar alltid hur det blir med de nya själlösa byggnationer om hundra år? Kommer folk sucka som vi gör idag över gedigne bygge? Kommer turisterna trängas i Rinkeby, Tensta eller Husby …för att nämna några? Jag bara undrar?

    Gilla

  3. Jag skriver:

    Fin fotoserie över Åhusidyllen. Borde nog åka till Skåne snart.

    Liked by 1 person

  4. Iréne skriver:

    Fina foton på Åhus – jag bor en mil söder om, i Nyehusen…

    Gilla

  5. Jag har inte sett dina inlägg på jättelänge. Förstår inte det. Nu gick jag in på ditt namn på en annans blogg där du har skrivit. Och jag följer ju dig sedan tidigare. Sååå konstigt. Fint inlägg!

    Gilla

  6. Jag såg att du var där en regnig dag. Charmiga och snygga dörrar sätter jag stort värde på. Länge sedan jag var i Åhus. Vi bodde på det gamla gästgiveriet en gång.
    Kram Bosse

    Gilla

Kommentera

