Österlen-Kivik

Kivik är en av Österlens riktiga pärlor
Det gamla fiskeläget Kivik har en smakfull blandning av äldre och nyare bebyggels.

En promenad i de gamla kvarteren nära hamnen är en ren njutning. Här spenderade författaren Fritiof Nilsson Piraten gärna somrarna, ibland i sällskap med sin excentriske vän Sten Broman.

 

Denna tjusiga bil stod på parkeringen.

P1010305 (2)

Sol blå himmel och en underbar luft.

Om Minton

Lille Minton, trädgård o hobby
Det här inlägget postades i 2016, Österlen, Kivik, Natur. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Österlen-Kivik

  1. Jag skriver:

    Väldigt fina bilder på charmiga hus och toppensnygg bil! Och en härlig strand. Jag har varit i Kivik men det var länge sen.

    Gilla

  2. Replicant Core skriver:

    Underbara husbilder och en läcker Fiat. Sandstranden ser lockande ut och vem finns inte Sten Broman. Ser härligt ut.

    Liked by 1 person

  3. Åse skriver:

    Visst är Kivik vackert , jag är glad att jag har Österlen så närma .

    Gilla

  4. Antonia skriver:

    Ser väldigt mysigt ut.

    Gilla

  5. Rupali skriver:

    Lovely houses.

    Liked by 1 person

  6. Så fina bilder från fina Kivik! Byarna längs kusten på österlen är jättemysiga. Var väldigt länge sedan jag var där. Läcker gammal bil du fick med på bild också.

    Liked by 1 person

  7. Kristallina skriver:

    Väldigt fina bilder, ser riktigt mysigt ut. Gillar gamla hus och skulle gärna vilja bo i en av dem. Bilen alltså, så många minnen jag fick. Det är en Fiat 500! En av mina skolkompisar hade den. Den har några år på nacken 😀

    Gilla

  8. Kostade den söta bilen bara fyrahundratio kronor. 🙂 Njutbara bilder.
    Kram Bosse

    Gilla

  9. natuurfreak skriver:

    Amazing photo’s van a beautiful place to visit

    Gilla

Kommentera

