Glimmingehus

Glimmingehus i Vallby socken i Simrishamns kommun i Skåne är Nordens bäst bevarade borg från medeltiden. Den tillhörde länge ätten Rosencrantz, men ägs sedan 1924 av staten.

19 reaktioner till “Glimmingehus

  1. Det var länge sedan jag såg bra bilder därifrån, men du har lyckats bra. Stupstocken är nog ett humanare sätt att få dö, än att hamna inom Svensk sjukvård.
    Svante

    Gilla

  2. Jag älskar sådana här gamla slott och kyrkor dom känns spännande och inland önskar jag att dom kunde prata och berätta saker 🙂 Jättefina foton.. ha en fin helg nu…

    Gilla

  3. Jättehärlig bildserie med många fina detaljer fån denna gamla borg! Man fick passa sig så man inte ställde sig nedanför dasset. Nu ger du mig tankar och jag börjar göra upp planer… Tack, Anki!

    Gilla

Lämna en kommentar