Glimmingehus

Glimmingehus i Vallby socken i Simrishamns kommun i Skåne är Nordens bäst bevarade borg från medeltiden. Den tillhörde länge ätten Rosencrantz, men ägs sedan 1924 av staten.

Om Minton

Lille Minton, trädgård o hobby
Det här inlägget postades i 2016, Österlen, Glimmingehus och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Glimmingehus

  1. Replicant Core skriver:

    Härliga bilder från Glimmingehus.
    I stupstocken skulle jag inte vilja hamna.

    Gilla

  2. Lantlivsbilder skriver:

    Det var länge sedan jag såg bra bilder därifrån, men du har lyckats bra. Stupstocken är nog ett humanare sätt att få dö, än att hamna inom Svensk sjukvård.
    Svante

    Gilla

  3. Så fina bilder! Där är fint! Det är länge sedan jag var där nu.

    Gilla

  4. Rupali skriver:

    Beautiful gallery!

    Gilla

  5. Kristallina skriver:

    Väldigt fina bilder! De kunde verkligen bygga. Det håller i evigheter.

    Gilla

  6. Jipppii! Där fick jag äntligen se bilderna. Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge. 🙂
    Du är en så duktig fotograf. 😀
    Kram Bosse

    Gilla

  7. Nicki 007 skriver:

    Jag älskar sådana här gamla slott och kyrkor dom känns spännande och inland önskar jag att dom kunde prata och berätta saker 🙂 Jättefina foton.. ha en fin helg nu…

    Gilla

  8. Jag skriver:

    Jättehärlig bildserie med många fina detaljer fån denna gamla borg! Man fick passa sig så man inte ställde sig nedanför dasset. Nu ger du mig tankar och jag börjar göra upp planer… Tack, Anki!

    Gilla

  9. natuurfreak skriver:

    Love the details in your photo’s

    Gilla

Kommentera

