Parningslek ??????

Detta satt på staketet på morgonen. Trodde det var ett löv men vi noggrann kontroll var det 2 st fjärilar eller liknande . Jag kände på den ena och då flaxade den med vingarna så dom levde .Någon som vet vad det är.  Jag tycker det är så spännande.

Om Minton

Lille Minton, trädgård o hobby
Det här inlägget postades i Natur. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Parningslek ??????

  1. Jag skriver:

    Så vackert och så häftigt! Egentligen vet jag vad det är men det har trillat ur minnet. Någon slags spinnare eller svärmare. Oh, vad avundsjuk jag blir över att du sett och fotat detta, så fina och läckra bilder, toppen!!!

    Gilla

  2. Replicant Core skriver:

    Spännande bilder på spännande fjärilar. Men vilken fjärilsart det rör sig om vet jag ej.
    Läckra bilder. Ha en fortsatt fin dag.

    Gilla

  3. Harmony skriver:

    I first imagined a sculpture.But no, they’re big butterflies.I think they are mating.
    Great pictures. 🙂

    Gilla

  4. natuurfreak skriver:

    That’s fantastic

    Liked by 1 person

  5. Kristallina skriver:

    Wow, vilka läckra och spännande bilder! Fantastiskt att du kunde fånga in dem.

    Gilla

Kommentera

