Fågel

Den vänstra är en Stenknäck men vad är den grå/gröna . Har letat i fågelboken men inte hittat den. Hoppas på hjälp Det är en Grönfinks hona.

Om Minton

Lille Minton, trädgård o hobby
Det här inlägget postades i Natur. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Fågel

  1. Replicant Core skriver:

    Jag är inte hundra på vad det är för fågel. Tippar på att det är en grönsiska.

    Gilla

  2. Lantlivsbilder skriver:

    Jag vill också ha det till att vara Grönsiska.
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%B6nsiska
    Svante

    Gilla

  3. Antonia skriver:

    En nötknäcka i kamouflage.

    Gilla

  4. Meggie skriver:

    Grönsiska och stenknäck är mitt tips. 🙂

    Liked by 1 person

  5. Minton skriver:

    Stenknäck är det jag skrev lite tokigt och den adra är en Grönfinks hona

    Gilla

  6. Kristallina skriver:

    Hade inte vetat svaret men nu vet vi. Kul att det alltid finns någon som vet. Man lär sig mycket i bloggvärlden.

    Gilla

  7. Nicki 007 skriver:

    Jag är hemskt dålig på olika fågelarter kan bara dom allra vanligaste..
    Men håller med Kristallina man lär sig mycket i bloggvärlden..
    Ha en härlig söndag du och Minton 🙂

    Gilla

  8. Jag skriver:

    Roligt att se nya fåglar som man måste leta upp namnet på!

    Liked by 1 person

Kommentera

